Towarzystwo Ubezpieczeniowe

Warta

Adres: rondo I. Daszyńskiego 1, 00-843 Warszawa
Infolinia: 502 308 308 lub 801 308 308 (z Polski)
Formularz Kontaktowy (brak publicznego emaila ogólnego): Dostępny na stronie www.warta.pl

Wypowiedzenie OC Warta

O Warta

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta S.A. (TUiR Warta S.A.) to drugi co do wielkości ubezpieczyciel majątkowy w Polsce, działa na polskim rynku od 1920 roku. Historia Warty sięga założenia firmy w Poznaniu w roku 1920, kiedy to powstało pierwsze polskie towarzystwo o profilu reasekuracyjnym – Towarzystwo Reasekuracyjne Warta.

Warta to instytucja z bogatą tradycją. W okresie PRL była głównym towarzystwem ubezpieczeniowym dla żeglugi morskiej i transportu lotniczego. Po roku 1990 firma dynamicznie się rozwija, powołując w 1995 roku spółkę Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie „Warta” (TUnŻ Warta S.A.), tworząc w ten sposób Grupę Warta. W tym samym roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Kluczowa transformacja (2012): 28 grudnia 2012 roku TUiR Warta S.A. połączyła się z HDI Asekuracja TU S.A., tworząc drugie co do wielkości towarzystwo ubezpieczeń majątkowych w Polsce. W 2021 roku nastąpiła relokacja centrali Warty do nowej siedziby w wieżowcu Warsaw Unit w Warszawie.

Warta Grupa specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych, majątkowych, osobowo-turystycznych i odpowiedzialności cywilnej dla osób fizycznych i prawnych. Posiada rozbudowaną sieć placówek i agentów w całej Polsce.

Jakie produkty oferuje Warta?

Dla Klientów Indywidualnych

Ubezpieczenia Komunikacyjne

Warta oferuje pełny pakiet ubezpieczeń motoryzacyjnych dostępny zarówno online, jak i przez agentów:

  • OC (Odpowiedzialność Cywilna): Obowiązkowe ubezpieczenie samochodowe dostępne w sprzedaży bezpośredniej z możliwością kupienia online
  • AC (Autocasco): Flagowy produkt Warta oferowany w dwóch głównych wariantach:
  • Autocasco Standard:
  • Ochrona przed skutkami wypadku, działania żywiołów
  • Ubezpieczenie od kradzieży, włamania, dewastacji
  • Odpowiedzialność za najmniejsze uszkodzenia
  • Możliwość dokupienia: amortyzacji części, naprawy w ASO, braku pomniejszania sumy po szkodzie, braku udziałów własnych
  • Autocasco Komfort (najszerszy zakres):
  • Wszystkie cechy Standard w cenie
  • Odszkodowanie pokrywa koszt oryginalnych części
  • Odszkodowanie pokrywa koszt naprawy w ASO
  • Po szkodzie suma ubezpieczenia nie zmniejsza się
  • Pełne odszkodowanie bez udziałów własnych, franszyz i potrąceń
  • W przypadku kradzieży lub całkowitego zniszczenia: odszkodowanie równe Gwarantowanej Sumie Ubezpieczenia (GSU) – czyli wartości auta wpisanej w polisie (dla aut poniżej 3 lat może być równe wartości faktury)
  • Opcja GSU 3 Lata: Dla nowych aut – odszkodowanie równe wartości na fakturze
  • Assistance wariant Złoty w cenie
  • Assistance: Dostępne w wariantach (Standard i Złoty):
  • Holowanie pojazdu
  • Naprawa na miejscu (zmiana koła, wymiana żarówki, uzupełnienie płynu)
  • Pojazd zastępczy w razie awarii/uszkodzenia
  • Transport pasażerów
  • Zakwaterowanie
  • Wariant Złoty obejmuje wyższe limity
  • NNW (Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków): Dla kierowcy i pasażerów
  • Dodatkowe Ubezpieczenia: Ubezpieczenie bagażu, fotelików
  • Aplikacja „Warta Mobile”: Możliwość zgłoszenia szkody przez smartfon – wystarczy zrobić zdjęcia uszkodzeń

Ubezpieczenia Domu i Mieszkania

Warta specjalizuje się w ubezpieczeniach nieruchomości, oferując produkty All Risks (od wszystkich ryzyk):

  • Ubezpieczenie Domu/Mieszkania: Pełna ochrona obejmująca:
  • Mury, ściany, sufity, dachy, balkony
  • Stałe elementy (okna, wbudowane szafy, grzejniki)
  • Ruchomości domowe (meble, sprzęt RTV/AGD, biżuteria)
  • Instalacje (cieplna, wodna, kanalizacyjna, elektryczna, gazowa)
  • Panele fotowoltaiczne
  • Specjalne Cechy:
  • Formularz All Risks obejmuje nie tylko standardowe zdarzenia (pożar, powódź, przepięcie, zalanie, kradzież z włamaniem), ale wszystkie inne, które nie zostały wyłączone w OWU
  • Przykłady: przypadkowe stłuczenie szklanych umywalek, szyb kominkowych
  • Ochrona poza domem: Rower w razie rabunku (do 2 500-5 000 zł), sprzęt komputerowy/fotograficzny/muzyczny/sportowy (do 5 000-10 000 zł)
  • Assistance Domowy (dodatkowe opcje):
  • Pokrycie wydatków związanych z lokalem zastępczym w razie, gdy dom będzie wymaga generalnego remontu (np. po pożarze lub zalaniu)
  • Zwrot kosztów poszukiwania miejsca i usunięcia awarii instalacji
  • Interwencje specjalistów (hydraulik, elektryk, ślusarz)
  • Warianty Ubezpieczenia:
  • Standardowe ubezpieczenie domu/mieszkania
  • All Risks (od wszystkich ryzyk – najszerszy zakres)
  • Dostępne dla różnych sum ubezpieczenia

Ubezpieczenia na Życie

  • Oferta Indywidualna: Dla osób do 67 lat obejmująca ochronę z tytułu:
  • Zgonu (naturalnego, wypadkowego)
  • Uszczerbku na zdrowiu
  • Poważnego zachorowania
  • Pobytów szpitalnych
  • Oferta Grupowa: Dla firm i pracowników

Ubezpieczenia Turystyczne

  • Szybki dostęp do lekarzy specjalistów za granicą
  • Assistance medyczny 24/7
  • Pokrycie kosztów leczenia za granicą
  • NNW (Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków) za granicą

Dla Firm i Biznesu

  • Ubezpieczenia majątkowe dla firm
  • OC działalności gospodarczej
  • Polisy grupowe na życie dla pracowników
  • Ubezpieczenia specjalistyczne (m.in. dla branż)

Warta: Kontakt, Infolinia i Adres

Numery Telefoniczne

Infolinia Obsługowa (Sprzedaż i Obsługa)

502 308 308 lub 801 308 308 (z Polski)

+48 502 308 308 (z zagranicy)

Dostępne:

  • Poniedziałek–piątek: 8:00–20:00 (sprzedaż i obsługa ogólna)
  • Sobota: 8:00–16:00 (sprzedaż i obsługa)
  • Obsługa szkód: pon-pt 7:00-21:00, sob 8:00-16:00

Kontakt Sprzedażowy (Kupienie Polisy)

501 276 275

Pomoc w Razie Nagłych Zdarzeń

Warta posiada całodobową obsługę dla zgłoszeń pomocowych (Assistance) i zdarzeń wymagających natychmiastowej interwencji – dostępne przez infolinię 502 308 308

Adresy E-mail

  • Formularz Kontaktowy (brak publicznego emaila ogólnego): Dostępny na stronie www.warta.pl – każdy typ sprawy ma swój dedykowany formularz (zgłoszenie szkody, zmiana danych, wznowienie polisy, pytania)

Adres Korespondencyjny

Grupa Warta

rondo I. Daszyńskiego 1

00-843 Warszawa

Ważne: W korespondencji należy wskazać, czy wiadomość kierowana jest do:

  • TUiR Warta S.A. (ubezpieczenia majątkowe) – sprawdzić w polisie
  • TUnŻ Warta S.A. (ubezpieczenia na życie) – sprawdzić w polisie

Strona Internetowa

www.warta.pl

Dostępne:

  • Kalkulatory OC/AC i ubezpieczeń domu
  • Formularze online do kupienia/przedłużenia polisy
  • Formularz zgłoszenia szkody
  • Formularz kontaktowy (dla wszystkich typów spraw)
  • Wyszukiwarka agentów i placówek
  • Mapa oddziałów

Media Społecznościowe

  • Facebook: Warta
  • YouTube: Grupa Warta
  • Chatbot: Na stronie www.warta.pl – odpowiada na najczęstsze pytania

Jak Zgłosić Szkodę w Warcie?

Kanały Zgłaszania Szkody

1. Online – Formularz Kontaktowy (Rekomendowane)

Na stronie www.warta.pl dostępny formularz do zgłoszenia szkody dostępny 24/7

2. Aplikacja „Warta Mobile”

Dla klientów z polisą – możliwość zgłoszenia szkody przez smartfon (zrobienie zdjęć uszkodzeń)

3. Telefonicznie

Infolinia: 502 308 308 lub 801 308 308 (pon-pt 7:00-21:00, sob 8:00-16:00 dla obsługi szkód)

4. Tradycyjnie (List)

Grupa Warta

rondo I. Daszyńskiego 1

00-843 Warszawa

(Należy wskazać odbiorcę: TUiR Warta S.A. lub TUnŻ Warta S.A.)

Proces Obsługi Szkody

1. Zgłoszenie

Złóż zgłoszenie za pośrednictwem wybranego kanału. Otrzymasz potwierdzenie z numerem sprawy.

2. Wstępna Analiza

Zespół Warty skontaktuje się z Tobą w celu uściślenia szczegółów zdarzenia.

3. Weryfikacja Dokumentów

Dokumenty zostają zweryfikowane pod względem zgodności z warunkami polisy.

4. Wycena/Oględziny

W razie potrzeby wysłany może być rzeczoznawca do oceny uszkodzeń.

5. Decyzja o Odszkodowaniu

Podjęcie decyzji na podstawie warunków polisy i dokumentów.

6. Wypłata

Odszkodowanie wypłacane w terminie określonym polisą.

Wymagane Dokumenty

Dla Szkód Komunikacyjnych

  • Numer polisy Warty
  • Dane pojazdu (VIN, numer rejestracyjny)
  • Opis zdarzenia i data
  • Zdjęcia uszkodzeń pojazdu
  • Dane drugiej strony (jeśli kolizja)
  • Raport z policji (jeśli dotyczy)
  • Dowód rejestracyjny pojazdu

Dla Szkód Majątkowych (Dom/Mieszkanie)

  • Szczegółowy opis uszkodzenia
  • Zdjęcia z miejsca zdarzenia
  • Rachunki/faktury na przedmioty
  • Dowody wartości mienia
  • Zaświadczenia (np. od sąsiada w razie zalania)

Wypowiedzenie Polisy w Warcie

Procedura Wypowiedzenia

1. Online – Formularz Kontaktowy

Na stronie www.warta.pl dostępny formularz do złożenia wypowiedzenia

2. Telefonicznie

Zadzwoń na infolinię: 502 308 308 (pon-pt 8:00-20:00, sob 8:00-16:00)

3. Tradycyjnie (List)

Wyślij pisemne wypowiedzenie na adres:

Grupa Warta

rondo I. Daszyńskiego 1

00-843 Warszawa

(Należy wskazać: TUiR Warta S.A. lub TUnŻ Warta S.A.)

Warunki Wypowiedzenia

  • Termin: Wypowiedzenie powinno dotrzeć do Warty co najmniej 1 dzień przed końcem okresu ubezpieczenia
  • Forma: Pisemnie (online, tradycyjna korespondencja)
  • Brak przerwy w OC: Ubezpieczenie OC samochodu musi być ciągle aktywne – nie można dopuścić do przerwy w ochronie

Dodatkowe Informacje

Historia i Pozycja Rynkowa

  • 1920: Powstanie Towarzystwa Reasekuracyjnego Warta w Poznaniu
  • 1995: Debiut Warty na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
  • 1995: Powołanie TUnŻ Warta S.A. (ubezpieczenia na życie)
  • 2012: Połączenie TUiR Warta S.A. z HDI Asekuracja TU S.A. – powstanie drugiego co do wielkości towarzystwa ubezpieczeń majątkowych w Polsce
  • 2021: Relokacja centrali do nowej siedziby w wieżowcu Warsaw Unit

Pozycja Rynkowa (2024)

Warta to drugi co do wielkości ubezpieczyciel majątkowy w Polsce (po PZU). Posiada rozbudowaną sieć:

  • Liczne placówki w całej Polsce
  • Sieć agentów
  • Obsługę online

Sieć Dystrybucji

  • Placówki bezpośrednie Warty w Polsce
  • Sieć agentów – wyszukiwarka dostępna na www.warta.pl
  • Sprzedaż online – pełny zakres produktów
  • Multiagencje i porównywarki

Gwarancja Depozytów

W ramach Systemu Gwarancji Depozytów (SGD) posiadacze polis mają gwarancję ochrony swoich roszczeń do określonej kwoty.

Status Regulacyjny

Działalność Warty podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Warta jest członkiem:

  • Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG)
  • Polskiego Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych (PBUK)

Innowacje i Nowoczesne Rozwiązania

Sprzedaż online – kalkulatory i polisy do kupienia bez wychodzenia z domu

Aplikacja Warta Mobile – zgłoszenie szkody przez smartfon

Chatbot na stronie – odpowiadający na najpopularniejsze pytania

Formularze online – dla wszystkich typów spraw

Ostatnie wpisy na blogu

Masz pytanie? Skontaktuj się!

skontaktuj się