Towarzystwo Ubezpieczeniowe

Proama

Adres: ul. Postępu 15B, 02-676 Warszawa
Infolinia: 815 815 815
E-mail: centrumklienta@proama.pl

Wypowiedzenie OC Proama

O Proama

Proama zadebiutowała na polskim rynku na przełomie 2011/2012 roku, wprowadzając model sprzedaży ubezpieczeń typu direct – czyli przez telefon i internet. Marka szybko zdobyła popularność dzięki konkurencyjnym cenowo ubezpieczeniom komunikacyjnym i przystępnej obsłudze.

Kluczową informacją dla klientów jest to, że od 2012 roku (oficjalna finalizacja w 2013) Proama należy do Generali Group. Obecnie nie jest oddzielną spółką, lecz marką Generali TU S.A.. Oznacza to, że formalnym ubezpieczycielem, który udziela ochrony, likwiduje szkody i obsługuje polisy, jest Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Chociaż Proama jest najbardziej znana z polis komunikacyjnych, obecnie oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla klientów indywidualnych i biznesu.

Jakie produkty oferuje Proama?

Oferta Proama jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i do biznesu, z wyraźnym ukierunkowaniem na ubezpieczenia komunikacyjne.

Dla Klientów Indywidualnych

Ubezpieczenia Komunikacyjne

To główny filar oferty Proamy. Pakiety obejmują:

  • OC (Odpowiedzialność Cywilna): Obowiązkowe ubezpieczenie z możliwością wyboru zakresu ochrony
  • AC (Autocasco): Polisa na pełne lub częściowe pokrycie uszkodzeń pojazdu, z opcją wyboru udziału własnego
  • Assistance: Pomoc na drodze dostępna 24/7 (holowanie, wymiana koła, tankowanie, assistance)
  • NNW (Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków): Świadczenie dla kierowcy i pasażerów w przypadku wypadku
  • Dodatkowe ubezpieczenia: Zielona Karta (potwierdzenie OC dla podróży za granicę), ubezpieczenie szyb, assistance krótkoterminowe, ubezpieczenie bagażu

Ubezpieczenia Majątkowe

  • Ubezpieczenie domu i mieszkania: Kompleksowa ochrona nieruchomości od pożaru, zalania, kradzieży, wandalizmu
  • Ubezpieczenie wyposażenia domowego: Ochrona sprzętu elektronicznego, mebli i innych rzeczy wartościowych

Ubezpieczenia Osobowe

  • NNW (Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków): Indywidualne i grupowe ubezpieczenia od urazów
  • Ubezpieczenia na życie: Polisy terminowe i dożywotnie

Ubezpieczenia Turystyczne

  • Ubezpieczenia podróży: Ochrona na wyjazdy krajowe i zagraniczne, obejmująca opiekę medyczną, transport, assistance medyczną

Ubezpieczenia Specjalistyczne

  • Ubezpieczenie rowerów: Ochrona od uszkodzenia, kradzieży i rabunku
  • Ubezpieczenie sportowe: Dla sportowców amatorskich i zawodowych
  • Ubezpieczenie OC praktykanta/stażysty: Dla osób pracujących na praktykach i staż

Dla Firm i Biznesu

  • Ubezpieczenia flot pojazdów: OC, AC, NNW dla firm z flotami
  • Ubezpieczenia OC działalności: Dla różnych branż biznesu
  • Ubezpieczenia majątkowe dla biznesu: Ochrona pomieszczeń biurowych, magazynów, wyposażenia
  • Ubezpieczenia pracownicze: Polisy zbiorowe na życie dla pracowników

Proama: Kontakt, Infolinia i Adres

Numery Telefoniczne

Infolinia Proama

815 815 815

Dostępna:

  • Poniedziałek–piątek 8:00–20:00 (sprzedaż, przedłużanie polis, rozmowy dotyczące oferty)
  • Poniedziałek–piątek 8:00–17:00 (obsługa polisy, reklamacje, zmiana danych)
  • Poniedziałek–piątek 8:00–18:00 (likwidacja szkód)

Assistance (Pomoc na Drodze)

Dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu pod numerem 815 815 815

Adresy E-mail

WAŻNE: Adresy e-mailowe służą wyłącznie do wymiany informacji w ramach umowy ubezpieczenia lub postępowania dotyczącego szkody. Zgłoszenie szkody należy złożyć telefonicznie lub poprzez formularz online.

Adres Siedziby (Korespondencyjny)

Proama – Marka Generali TU S.A.

ul. Senatorska 18

00-082 Warszawa

Fax: 815 815 810

Strona Internetowa

www.proama.pl

Na stronie dostępne są:

  • Kalkulator ubezpieczeń
  • Formularz do kupienia/przedłużenia polisy
  • Wyszukiwarka agentów Proamy
  • Formularz online do zgłoszenia szkody

Media Społecznościowe

  • Facebook: Proama (możliwość kontaktu przez Messenger)
  • YouTube: Kanał Proama (poradniki, oferta)

Jak Zgłosić Szkodę w Proama?

Kanały Zgłaszania Szkody

1. Telefonicznie (najszybciej)

Infolinia: 815 815 815

Dostępna: pon-pt 8:00–18:00 (dla likwidacji szkód)

Assistance (dla spraw pilnych na drodze): 815 815 815 – dostępne 24/7

2. Formularz Online

Na stronie www.proama.pl dostępny jest internetowy formularz do zgłoszenia szkody. Proces zajmuje kilka minut.

3. E-mail

Na adres: szkody@proama.pl

(Słucha wyłącznie do wymiany informacji – zgłoszenie należy złożyć telefonicznie!)

4. Tradycyjnie (List)

Proama – Marka Generali TU S.A.

ul. Senatorska 18

00-082 Warszawa

5. Osobiście u agenta

W jednej z placówek agentów Proamy (wyszukiwarka na www.proama.pl)

Proces Obsługi Szkody

Po zgłoszeniu szkody:

1. Rejestracja Zgłoszenia

Szkoda zostaje zarejestrowana w systemie. Otrzymasz potwierdzenie z numerem sprawy.

2. Wstępna Analiza

Pracownik Proamy/Generali kontaktuje się z Tobą w celu uściślenia szczegółów zdarzenia.

3. Wycena

W razie potrzeby wysłany zostanie rzeczoznawca do oceny uszkodzeń (dla szkód komunikacyjnych i majątkowych).

4. Decyzja

Podjęcie decyzji o wysokości odszkodowania na podstawie warunków polisy.

5. Wypłata

Odszkodowanie wypłacane jest w terminie określonym polisą (zazwyczaj 14-30 dni od zawiadomienia).

Wymagane Dokumenty

Dla Szkód Komunikacyjnych (OC/AC)

  • Numer polisy Proamy
  • Dane osobowe uczestników zdarzenia
  • Dowód rejestracyjny pojazdu
  • Zdjęcia uszkodzeń pojazdu
  • Oświadczenie sprawcy zdarzenia (jeśli kolizja z innym pojazdem)
  • Raport z policji (jeśli zdarzenie zgłoszono na policji)

Dla Szkód Majątkowych

  • Szczegółowy opis uszkodzenia
  • Zdjęcia z miejsca zdarzenia
  • Rachunki/faktury na przedmioty (dowód wartości)
  • Oświadczenie o wysokości straty

Dla Roszczeń Osobowych/NNW

  • Dokumentacja medyczna potwierdzająca uraz
  • Zaświadczenie o niezdolności do pracy (jeśli dotyczy)
  • Faktury za leczenie (jeśli jest)

Wypowiedzenie Polisy w Proama

Procedura Wypowiedzenia

1. Online

Najprostsza metoda – formularz dostępny na stronie www.proama.pl (sekcja moja polisa)

2. Telefonicznie

Zadzwoń na infolinię: 815 815 815 (pon-pt 8:00–17:00)

Doradca poprowadzi Cię przez procedurę wypowiedzenia.

3. E-mail

Wyślij pismo wypowiedzenia na adres: centrumklienta@proama.pl

4. Tradycyjnie (List)

Wyślij pisemne wypowiedzenie na adres:

Proama – Marka Generali TU S.A.

ul. Senatorska 18

00-082 Warszawa

5. Osobiście u agenta

W placówce agenta Proamy

Warunki Wypowiedzenia

  • Termin: Wypowiedzenie musi dotrzeć do Proamy co najmniej 1 dzień przed końcem okresu ubezpieczenia
  • Forma: Pisemnie (może być tradycyjna, elektroniczna lub online)
  • OC musi być ciągle aktywne: Ubezpieczenie OC samochodu musi być cały czas obowiązujące – nie można dopuścić do przerwy w ochronie nawet na jeden dzień

Wzory Dokumentów

Uniwersalny wzór wypowiedzenia OC można pobrać ze strony www.proama.pl w sekcji „Dokumenty”.

Dodatkowe Informacje

Ubezpieczyciel

Formalnym ubezpieczycielem polis Proamy jest Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. – samodzielne towarzystwo ubezpieczeniowe. Proama to marka sprzedażowa należąca do Generali.

Sieć Agentów

Proama współpracuje z ponad 290 tysięcy agentów i punktami sprzedaży polis w całej Polsce, a także z multiagencjami i porównywarkami ubezpieczeń.

Gwarancja Depozytów

W ramach Systemu Gwarancji Depozytów (SGD) posiadacze polis mają gwarancję ochrony swoich roszczeń do określonej kwoty.

Historia i Rebranding

  • 2011/2012: Debut marki Proama na rynku polskim
  • 2012-2013: Przejęcie przez Generali Group
  • Obecnie: Marka Generali TU S.A. działająca w modelu direct

Ostatnie wpisy na blogu

Masz pytanie? Skontaktuj się!

skontaktuj się