Marka Ubezpieczeniowa
HDI
Adres: ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa
Infolinia: 801 801 181 lub (22) 44 99 999
E-mail: info@hdi-asekuracja.pl
O HDI
HDI Ubezpieczenia to marka, która działa na polskim rynku od 2002 roku. Jest ona częścią międzynarodowego koncernu Talanx AG.
Kluczową informacją dla klientów jest fakt, że od 28 grudnia 2012 roku (połączenie sfinalizowane, obowiązujące od 1 stycznia 2013) marka HDI nie jest już oddzielną spółką, ale została włączona do struktur TUiR „WARTA” S.A.. Oznacza to, że ubezpieczycielem, który formalnie udziela ochrony i obsługuje wszystkie polisy sprzedawane pod marką HDI, jest Warta.
HDI pozycjonuje się jako marka oferująca proste i tanie ubezpieczenia, głównie komunikacyjne, które są dystrybuowane przez sieć agentów ubezpieczeniowych i kanały online.
Jakie produkty oferuje HDI?
Oferta HDI skupia się przede wszystkim na klientach indywidualnych, ze szczególnym naciskiem na ubezpieczenia komunikacyjne.
Dla Klientów Indywidualnych
Ubezpieczenia Komunikacyjne
To główny filar oferty. Pakiety obejmują:
- OC (Odpowiedzialność Cywilna): Obowiązkowe ubezpieczenie
- AC (Autocasco): Z możliwością wyboru udziału własnego
- NNW (Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków): Dla kierowcy i pasażerów
- Assistance: Pomoc na drodze
- Ubezpieczenie szyb: Ochrona szyb samochodowych
Ubezpieczenia Majątkowe
- HDI Twój Dom: Ubezpieczenie domu i mieszkania
- HDI Gospodarstwo: Ubezpieczenie dla właścicieli nieruchomości wiejskich
Ubezpieczenia Turystyczne
- HDI Podróż: Ochrona na wyjazdy krajowe i zagraniczne
HDI: Kontakt, Infolinia i Adres
Numery Telefoniczne
Infolinia HDI (Obsługa Klienta i Sprzedaż)
801 801 181 lub (22) 44 99 999
Dostępna:
- Poniedziałek–piątek: 8:00-20:00
- Sobota: 8:00-16:00
Obsługa Szkód (Telefonicznie)
(22) 44 99 999 lub 801 801 181
Dostępna:
- Poniedziałek–piątek: 6:00-22:00
- Sobota: 8:00-16:00
Assistance (24/7)
Dostępny całą dobę, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
Zgłoszenie Szkody SMS-em
SMS o treści „SZKODA” na numer 661 001 581
Obsługa SMS dostępna:
- Poniedziałek–piątek: 6:00-22:00
- Sobota: 8:00-16:00
Adres E-mail
info@hdi-asekuracja.pl – adres do Centrali Spółki
Adres Korespondencyjny
TUiR „WARTA” S.A.
Skrytka pocztowa 1020
00-950 Warszawa
(Korespondencję dotyczącą polis HDI kierować na ten adres)
Adres Siedziby Warty
ul. Chmielna 85/87, 00-805 Warszawa
(Warta jest ubezpieczycielem polis HDI)
Jak Zgłosić Szkodę w HDI?
Kanały Zgłaszania Szkody
1. Telefon – najszybciej
Infolinia: (22) 44 99 999 lub 801 801 181
Dostępna: pon-pt 6:00-22:00, sobota 8:00-16:00
2. SMS
Wyślij SMS o treści „SZKODA” na numer 661 001 581
Obsługa: pon-pt 6:00-22:00, sobota 8:00-16:00
3. Formularz online
Na stronie hdiubezpieczenia.pl dostępny jest formularz zgłoszenia szkody
4. E-mail
Na adres: info@hdi-asekuracja.pl
Proces Obsługi Szkody
Po zgłoszeniu szkody:
1. Rejestracja
Szkoda zostaje zarejestrowana w systemie Warty. Otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia i numer sprawy.
2. Kontakt Inspektora
Jeśli zajdzie taka potrzeba, Warta wyśle inspektora do oceny uszkodzeń.
3. Wycena
Sporządzona zostanie wycena szkody.
4. Decyzja i Wypłata
Podjęcie decyzji o wysokości odszkodowania i jego wypłata (zazwyczaj w ciągu 14-30 dni).
Ubezpieczenia Assistance (24/7)
Jeśli posiadasz ubezpieczenie assistance w HDI, możesz liczyć na:
- Pomoc na drodze (uruchomienie pojazdu, wymiana koła, dostarczenie paliwa)
- Holowanie do warsztatu
- Transport pasażerów
- Najem samochodu zastępczego
- Pokrycie kosztów noclegu
Assistance dostępny jest przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.
Wypowiedzenie Polisy w HDI
Procedura Wypowiedzenia
Polisę HDI można wypowiedzieć na kilka sposobów:
1. Telefonicznie
Zadzwoń na infolinię: (22) 44 99 999 lub 801 801 181
Doradca przeprowadzi Cię przez procedurę wypowiedzenia.
2. Mailowo
Wyślij pismo wypowiedzenia na adres: info@hdi-asekuracja.pl
3. Tradycyjnie (List)
Wyślij pisemne wypowiedzenie na adres:
TUiR „WARTA” S.A.
Skrytka pocztowa 1020
00-950 Warszawa
4. Online
Na stronie hdiubezpieczenia.pl mogą być dostępne formularze do wypowiedzenia online
Warunki Wypowiedzenia
- Termin: Wypowiedzenie musi dotrzeć do Warty co najmniej 1 dzień przed końcem okresu ubezpieczenia
- Forma: Pisemnie (może być tradycyjna lub elektroniczna)
- OC musi być ciągle aktywne: Ubezpieczenie OC samochodu musi być cały czas obowiązujące – nie można dopuścić do przerwy w ochronie
Szablony Wypowiedzeń
Szablony i wzory wypowiedzeń mogą być dostępne na stronie hdiubezpieczenia.pl lub można poprosić o nie telefonicznie.
Ważne Informacje
Ubezpieczyciel
Rzeczywistym ubezpieczycielem polis HDI jest TUiR „WARTA” S.A., a HDI to marka pod którą sprzedawane są te polisy.
Gwarancja Depozytów
W ramach Systemu Gwarancji Depozytów (SGD) posiadacze polis mają gwarancję ochrony swoich roszczeń do określonej kwoty.
Rozwiązywanie Sporów
W przypadku nieporozumienia z Wartą dotyczącego polisy HDI, można się zwrócić do:
- Rzecznika Ochrony Konkurenta (biuro@rpo.pl)
- Rzecznika Ubezpieczonych (jeśli zostanie powołany)
Numer телефону do Warty (ubezpieczyciela) to: (22) 44 99 999 lub 801 801 181
Ostatnie wpisy na blogu

Ubezpieczenie iPhone – jak chronić drogi sprzęt i czy AppleCare+ to jedyna opcja
Decyzja o zakupie iPhone’a to często wydatek rzędu kilku, a nierzadko i kilkunastu tysięcy…

Ubezpieczenie dziecka w przedszkolu – wszystko, co rodzic musi wiedzieć o polisie NNW
Początek roku w przedszkolu to dla rodziców czas organizacyjnych wyzwań. Wśród wielu dokumentów i…

Ubezpieczenia obowiązkowe w Polsce – co musisz ubezpieczyć, aby nie zapłacić kary
Większość z nas pojęcie ubezpieczenia obowiązkowego kojarzy niemal wyłącznie z polisą OC na samochód.…
